بچه های کلاس 202 شهید بهشتی بروجرد

بچه های کلاس 202 شهید بهشتی بروجرد
مطالب علمی.اخبار کلاس.وهر چیز جالب 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلاس 202 و آدرس tws.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

مونالیزا که به لبخند ژوکوند نیز شهرت دارد، نام یکی از معروف‌ترین تابلوهای نقاشی لئوناردو داوینچی هنرمند مشهور ایتالیایی است که با رنگ روغن بر روی صفحه چوب سپیدار نقاشی شده‌است.

این اثر استثنایی در طول تاریخ چندین بار ربوده شده، و با این‌که بیش از ۵۰۰ سال از زمان خلقش می‌گذرد اما آسیب چندانی ندیده‌است. مونالیزا هم اکنون در تملک دولت فرانسه می باشد و در موزه لوور در پاریس نگهداری می‌شود.

تابلوی مشهور لبخند ژوکوند به دلیل لبخند بسیار مرموز مونالیزا و همچنین سبک نوین نقاشی لئوناردو داوینچی در آن زمان، به شهرت جهانی رسید. گفته شده‌است که داوینچی سفارش نقاشی این اثر را بین سال‌های ۱۵۰۳ تا ۱۵۰۶ دریافت کرد، اما آن را به موقع تحویل نداد و چند بار آن را عوض کرد.

ریشه تاریخی لبخند مولن روژی

لئوناردو داوینچی نقاشی مونالیزا را در ۱۵۰۳ یا ۱۵۰۴ در فلورانس آغاز کرد . به گفته جورجيو واساري ، (يكي از هم دوره اي هاي داوينچي) او پس از چهار سال تاخير نقاشي را نا تمام رها كرد . که چنین رفتاری در بسیاری از نقاشی های لئوناردو شایع است که بعدها در زندگی اش ابراز پشیماني مي كند : " ... هرگز يك كار را به پايان نرساندم ... " تصور می شود که او همچنان به کار بر روی مونا لیزا به مدت سه سال پس از اينكه به فرانسه نقل مکان کرد تا مدت کوتاهی قبل از مرگش در سال ۱۵۱۹ ادامه داد تا آن را به پایان رساند .

از تاریخ این چنین بر می‌آید که فردی بنام فرانسیسکو بارتولومئو  از اشراف شهر فلورانس از داوینچی خواسته است که پرتره همسر سوم خود یعنی لیزا آنتونیو ماریا  را برای او نقاشی کند.[] داوینچی نزدیک به چهار سال روی این اثر هنر کار کرد و پس از اتمام نقاشی در سال ۱۵۰۷ این تابلوی زیبا را به فرانسیسکو نفروخت، فلورانس را ترک کرد و آنرا نزد خود نگاه داشت.

برخی معتقد هستند از آنجایی که لئوناردو تابلو را تمام نکرده بود آنرا به فرانسیسکو نفروخت و بسیاری دیگر معتقد هستند که لئوناردو عاشق این تابلو بود.

داوینچی در سال ۱۵۱۶ هنگامی که تابلو مونالیزا را در چمدان‌های خود داشت وارد فرانسه می‌شود و آن‌را به پادشاه وقت فرانسه فرانسیس اول  می فروشد. پس از آن به مرور زمان این اثر زیبا در شهرهای مختلف فرانسه نقل مکان می‌کند تا اینکه پس از انقلاب فرانس، مونالیزا موزه لوور را به‌عنوان خانه خود انتخاب می‌کند.

ناپلئون آن‌را از موزه برمی دارد و به اتاق خواب خصوصی خود می‌برد[ولی پس از تبعید ناپلئون این اثر دوباره به لوور بازگردانده می‌شود.

جای خالی مونالیزا بر روی دیوار، لوور

در ۲۱ اوت سال ۱۹۱۱ تابلو مونالیزا توسط یک دزد ایتالیایی دزیده می‌شود و به ایتالیا آورده می‌شود. پس از گذشت دو سال این تابلو در زادگاه خود یعنی فلورانس دیده می‌شود و پس از انجام برخی فعالیت‌های اداری و قانونی تابلو دوباره به لوور بازگردانده می‌شود.

در سال ۱۹۵۶ شخصی اقدام به پاشیدن اسید به قسمت پایینی تابلو نمود که مرمت آن سال‌ها به طول انجامید. در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی شهرهای نیویورک، توکیو و مسکو میزبان این تابلو بودند

 

 

راز مونالیزا در قبر داوینچی!



دانشمندان تصمیم دارند برای پی بردن به راز نقاشی مونالیزا محل دفن داوینچی را بشکافند و با استفاده از بقایای احتمالی جمجمه او ، صورت او را بازسازی کنند.

تعدادی از دانشمندان معتقدند داوینچی در حقیقت تصویر خود را در مونالیزا به صورت یک زن ترسیم کرده است و مونالیزا در اصل تصویر خود داوینچی است.به همین دلیل دانشمندان و تاریخ شناسان کمیته ملی میراث فرهنگی ایتالیا به دنبال کسب اجازه هستند تا قبر این هنرمند را در کلیسای Amboise Castle بشکافند.

قرن‌هاست هویت مونالیزا برای دانشمندان مبهم است و عده ای معتقدند مونالیزا در حقیقت تصویر خود داوینچی است .داوینچی همیشه به انجام کارهای عجیب و رمز آلود علاقه داشته است و به همین دلیل تعدادی از کارشناسان حدس می زنند شاید او با کشیدن این نقاشی سعی داشته است چهره خود را در تصویر یک زن پنهان کند.

دانشمندان امیدوارند با پیدا کردن جمجمه این نقاش معروف بتوانند چهره او را دوباره بازسازی کرده و با مونالیزا مقایسه کنند.

به همین دلیل با تلاش های انجام شده تیم تحقیقاتی ایتالیایی با مقامات فرهنگی فرانسه صحبت کرده و در مورد نبش قبر آرامگاه مونالیزا به توافق رسیده اسند.

جورجیو گروپیونی یک انسان شناس در این باره گفت : داونیچی در ابتدا در یک کلیسا به خاک سپرده شده بود که در حین انقلاب فرانسه در سال 1789 تخریب شد و به همین دلیل بقایای بدن او دوباره در مکان دیگر درون خاک قرار گرفت.

در صورتی که به طور کامل با انجام این پروژه موافقت شود ، دانشمندان باید در مرحله اول باید مطمئن شوند این قبر متعلق به خود داوینچی است که این کار با استفاده از علم ژنتیک و مقایسه دی ان ای ها و هم چنین تخمین زمانی بقایای داوینچی انجام خواهد شد.

البته تعدادی نیز با انجام این طرح مخالفت کرده اند و اعتقاد دارند نبش قبر داوینچی بی احترامی به او محسوب می شود و ممکن است به با این کار به او بی احترامی شود.

جهان نیوز

 

 

کاریکاتور های مونالیزا

 

عکس های خنده دار مونالیزا در محیطهای مختلف
 
تغییر عکسهای مونالیزا متناسب به محیطهای و کشورهای مختلف که کار جالبی هستش.
مونالیزا در نیجریه

alt

مونالیزا در هند


alt


مونالیزا در اسپانیا



alt


مونالیزا در طهران قدیم


alt


مونالیزا در واتیکان


alt


مونالیزا در حوزه جنوب خلیج فارس



alt

 

مونالیزا در فلسطین


alt


مونالیزا در عربستان


alt

 

مونالیزای سرخ پوست


alt


مونالیزا در زمان رونسانس


alt




alt


مونالیزا در ارتش آمریکا



alt


مونالیزا در کوبا


alt


مونالیزا در برنامه کودک


alt

 

مونالیزا در همسایگی بتول خانم اینا



alt


مونالیزا در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز


alt

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

امیر
ساعت21:41---30 دی 1391
دست داوینچی رو از پشت بستند

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مطالب علمی، تاریخی، ،
برچسب‌ها: مونالیزا, لبخند ژگوندوکارکاتور, کاریکاتور مونالیزا, داوینچی, مشهور ترین اثر داوینچی, لئوناردو داوینچی,
[ جمعه 29 دی 1391 ] [ 12:12 ] [ علی مرادی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام به همه دوستان و بازدیدکنندگان محترم. این وبلاگ به صورت گروهی اداره شده و سعی میشود که بیشتر در آن مطالب علمی، نمونه سوالات دوم و سوم راهنمایی و اخبار کلاس نوشته شود.لطفا نظر خود را اعلام کنید تا مابتوانیم کیفیت این وبلاگ را بالاتر ببریم. در قسمت سمت چپ وبلاگ آرشیو مطالب و همچنین موضوعات آنها درج شده است که می توانید برای استفاده از نمونه سوالات،مقالات و... از این قسمت استفاده نمایید. همچنین برای دوستان مدرسه نظرسنجی دبیران دبیرستان وجود دارد که میتوانند به دبیر مورد علاقه خود رای دهند.با تشکر- بچه ها202 شهید بهشتی
آرشيو مطالب
ارديبهشت 1392
فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391
امکانات وب